SEO to jedno z najbardziej popularnych działań w promocji Twojej firmy. Wiedzą o tym nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale również małe biznesy. Jak Ty możesz wykorzystać SEO do realizowania swoich celów biznesowych i dlaczego warto to robić? O tym w artykule!
Pozycjonowanie powoli staje się standardowym procesem w działaniach promujących duże oraz małe przedsiębiorstwa. Nic dziwnego, ponieważ dobra strategia SEO przynosi wiele korzyści rozwojowych i finansowych dla biznesu. Odpowiadamy na pytanie, dlaczego potrzebujesz SEO na swojej stronie i przedstawiamy najważniejsze zalety dobrego pozycjonowania.
SEO – co to jest?
Skrót SEO rozwija się z angielskiego jako Search Engine Optimization i jest obecnie jednym z najważniejszych narzędzi do promowania swojego biznesu w sieci. Dzięki niemu możliwe jest poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Obecnie wielu klientów usług internetowych korzysta z wyszukiwarek, aby znaleźć potrzebne informacje na temat konkretnych produktów czy usług. Dzięki SEO możesz skutecznie docierać tam, gdzie szukają Cię Twoi klienci!
Warto pamiętać, że SEO to stały proces, który wymaga aktualizacji i analizy działań oraz wyników na bieżąco. Niestety nie ma jednego skutecznego sposobu, który pozwoli na utrzymanie stałej, wysokiej pozycji w Google. Algorytmy wyszukiwarek nieustannie się zmieniają, co sprawia, że proces SEO staje się bardziej skomplikowany i wymaga większej ilości włożonej pracy, aby osiągnąć zamierzone efekty.
Już teraz obserwujemy zmianę w działaniach SEO w stronę tworzenia jakościowych treści. Niekiedy lepszy content bardziej zainteresuje Twojego klienta w sieci, niż artykuł doskonale dopracowany pod względem SEO. Im lepsze teksty pojawią się na Twojej stronie, tym lepiej Google oceni całą witrynę i nada jej wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. A stamtąd już tylko jedno kliknięcie do sukcesu!
Komu to potrzebne?
Działania SEO sprawdzą się w przypadku rozwoju każdego biznesu. Z dobrodziejstw pozycjonowania najlepiej mogą skorzystać małe przedsiębiorstwa, które dopiero wchodzą na rynek i nie mają jeszcze zbudowanej grupy stałych odbiorców. Dzięki SEO dostają szansę na znalezienie potencjalnych klientów w odmętach Internetu. Pozycjonowanie sprawdzi się również w przypadku właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą wypromować swoją ofertę. Pomogą w tym opisy produktów i kategorii pisane zgodnie z zasadami SEO.
SEO – korzyści dla Twojego biznesu!
Pozycjonowanie strony przynosi wiele korzyści. Warto o nich pamiętać podczas wyboru sposobu promocji Twojego biznesu w Internecie. Zebraliśmy najważniejsze zalety SEO – oto one!
Widoczność – jak Cię piszą, tak Cię widzą
Pamiętaj, że aż 98,38 % użytkowników w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google (dane z września 2019 roku wg StatCounter). To naprawdę ogromna liczba osób! Jednak naprawdę znikomy procent z tych użytkowników wchodzi na drugą stronę proponowaną przez wyszukiwarkę. Właśnie dlatego zadbaj o to, aby Twoja witryna wyświetlała się w wynikach wyszukiwania jak najwyżej. Dzięki temu nie tylko zdobędziesz zaufanie stałych klientów, ale również zyskasz nowych odbiorców. Pamiętaj, że widoczność = rozpoznawalność!
Zysk w sprzedaży i w dochodach
Dobrze dobrana strategia SEO to inwestycja w Twój biznes. Przy rozsądnym budżecie i zachowaniu ciągłości działań, pozycjonowanie Twojej strony z pewnością przełoży się na wzrost sprzedaży Twoich produktów lub usług, a tym samym, na wzrost zarobków Twoich i firmy. Dzięki większej liczbie klientów możesz rozszerzać swoją ofertę, czerpiąc tym samym większe zyski ze swojej działalności. Po pewnym czasie wydatki na pozycjonowanie mogą się zmniejszyć ze względu na uruchomienie procesu SEO.
Konkretna grupa odbiorów – strzał w dziesiątkę
Dzięki precyzyjnemu doborowi słów kluczowych mamy szansę trafić do wielu potencjalnych klientów. Tych natomiast można podzielić na dwie grupy: jedna to świadomi konsumenci, czyli tacy, którzy dokładnie wiedzą, czego szukają, a druga to użytkownicy z mniejszą wiedzą. SEO pozwala nam na dotarcie do obu tych grup w odmienny sposób.
Aby tego dokonać, potrzebujesz wiedzieć, kim jest Twoja persona. To właśnie dzięki niej jesteś w stanie poznać swoich potencjalnych klientów, określić ich potrzeby i ustalić, które z nich możesz zaspokoić. Persona pomoże Ci w zaplanowaniu odpowiednich działań marketingowych, nie tylko tych w zakresie SEO. Potencjalni klienci to grupa, którą tworzą zaangażowani odbiorcy, generujący ruch na Twojej stronie, ponieważ są potencjalnie zainteresowani Twoją usługą.
Docieraj lokalnie!
Jeśli Twoje produkty lub usługi mają docierać do klientów w konkretnym miejscu na mapie, SEO pozwala na rozbudowanie działań lokalnych. Google już od dawna podsuwa użytkownikom wyniki, które bazują na ich geolokalizacji (np. lokalizacji GPS). Pamiętaj, że większość odpowiedzi na zapytania użytkownika, jest personalizowana, biorąc pod uwagę również lokalizację, w której obecnie znajduje się użytkownik. Korzyści SEO lokalnego to duża szansa dla małych biznesów, ponieważ zdobycie efektów jest tańsze niż w przypadku pozycjonowania globalnego, a niekiedy nawet bardziej skuteczne.
Ekspert z Ciebie!
Dbałość o odpowiednią promocję w Internecie sprawia, że rośnie zaufanie użytkowników do Twojej marki. Jeśli osoby kojarzą Twoją firmę i wiedzą, że mogą znaleźć na Twojej stronie internetowej to, czego potrzebują, to zdecydowanie chętniej skorzystają z Twojej oferty. Dodatkowo możesz liczyć na to, że polecą Twój biznes innym potencjalnym klientom!
Dzielenie się wiedzą na łamach bloga firmowego na Twojej stronie, może pomóc w rozwiązaniu problemów wielu osób w konkretnej dziedzinie. Dzięki temu Twoi odbiorcy zaczną traktować Cię jako eksperta i chętniej będą wracać na Twoją stronę internetową w poszukiwaniu interesujących i wartościowych materiałów. Dlatego pisząc lub zamawiając treści SEO, dbaj o ich jakość i twórz teksty pomocne dla Twoich odbiorców.
Rozwój Twojego biznesu
W każdym biznesie liczy się ciągły rozwój. Dzięki pozyskiwaniu nowych klientów firma rozrasta się, a Ty możesz poszerzać swoją ofertę o nowe produkty i usługi. Lepsza jakość publikowanego contentu sprawi, że więcej osób będzie chętniej go czytać lub oglądać, co wpłynie na pozyskanie nowych klientów.
Dodatkowo, jeśli Twoje treści będą merytorycznie przygotowane i wartościowe, to odbiorcy chętniej podzielą się linkiem do Twojej strony w sieci. Dzięki temu zwiększysz liczbę naturalnych linków, które będą kierować do Twojej oferty! Pamiętaj, że wszystkie działania w zakresie zwiększania rozpoznawalności Twojej firmy, pozyskiwania klientów, czy pomnażania dochodu to rozwój Twojego biznesu.
Podsumowanie – dlaczego warto inwestować w SEO?
Pozycjonowanie stron internetowych to przede wszystkim realny zysk z biznesu w postaci nowych klientów i liczby wejść na Twoją stronę. We wspinaczce na pierwsze pozycje w wyszukiwaniach masz szansę stać się rozpoznawalną witryną, która zdobyła zaufanie wielu odbiorców. Pomoże Ci w tym nie tylko dobra strategia, ale również copywriting SEO, który wesprze Twoje cele w pozycjonowaniu.
Działania SEO wpływają przede wszystkim na widoczność w sieci, co tym samym przekłada się na wzrost zysku ze sprzedaży oraz większy zarobek dla firmy. Dodatkowo SEO pozwala trafiać bezpośrednio do Twoich potencjalnych klientów, dzięki czemu skuteczniej docierasz z reklamą, a dla biznesów działających lokalnie – umożliwia zbieranie danych o lokalizacji. Wreszcie wyższe pozycje w wyszukiwaniach stawiają Cię w roli eksperta w danej dziedzinie, a co najważniejsze – rozwijają Twoją firmę!